دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

نمونه سوالات و اخبار پیام نور

دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

نمونه سوالات و اخبار پیام نور

دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

اطلاع از آخرین اخبار پیام نور و دانلود نمونه سوالات پیام نور


پیام نور سوال در تلگرام
https://telegram.me/psoal

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

ریزشی شدن یک درس دیگر از امتحانات نیمسال اول 95-94 پیام نور

درس زبان تخصصی رشته تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی نیمسال اول 95-94 دانشگاه پیام نور ریزشی اعلام شد.

دانشگاه پیام نور در حال حاضر تنها یک عنوان درسی از امتحانات نیمسال اول 95-94 را به صورت ریزشی اعلام کرده است که این درس زبان تخصصی رشته تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی در مقطع کارشناسی ارشد با کد درس 1215333 می باشد.

مرکز آزمون پیام نور برای دانشجویانی که در ترم قبل این درس را گرفته بودند در سیستم گلستان ثبت کرده است تا بتوانند در آزمون مجدد که همزمان با امتحانات نیمسال دوم 95-94 می باشد، شرکت کنند.

الزامی برای شرکت در آزمون مجدد نیست و فقط دانشجویانی می توانند در آزمون مجدد شرکت کنند که در نیمسال اول در جلسه امتحان این درس حاضر بوده اند.

این دروس جزء سقف انتخاب واحد ترم دوم محسوب نمی‌شود‌.



دانلود نمونه سوالات استاتیک پیام نور

افزایش هزینه فارغ التحصیلی در دانشگاه پیام نور

بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه پیام نور ، هزینه فارغ التحصیلی دانشگاه افزایش یافت.

هیات امنای دانشگاه پیام نور تصمیم بر افزایش هزینه فارغ التحصیلی این دانشگاه گرفتند و به تصویب رساندند.

این مبلغ که به 60 هزار تومان افزایش پیدا کرده است ، برای کلیه امورات فارغ التحصیلی مثل صدور دانشنامه و تمبر می باشد.

پیش از این دانشجویان پیام نور برای انجام امور فارغ التحصیلی تنها لازم بود دو فیش 1200 تومانی و مبلغ 1000 تومان تمبر تهیه کنند و هم اکنون بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه پیام نور مبلغ واریزی دانشجویان به مبلغ 60 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

این یعنی هزینه فارغ التحصیلی دانشگاه پیام نور افزایشی حدود 1764 درصد معادل 17 برابر دارد.



دانلود نمونه سوالات ایمنی و بهداشت صنعتی پیام نور

آموزش تصویری پرداخت اقساط وام شهریه متغییر پیام نور

چگونگی پرداخت اقساط وام شهریه متغییر بانک تجارت برای دانشجویان دانشگاه پیام نور مشخص شد / آموزش تصویری پرداخت قسط ها

دانشجویان پیام نور که پیش از این برای وام شهریه متغیر با کارمزد 4 درصد ثبت نام کرده اند ، برای پرداخت قسط وام شهریه متغیر باید به سایت مراجعه کنند و با وارد کردن شماره قرار داد و ثبت ایمیل خود نسبت به پرداخت اقدام کنند.

دانشجویان عزیزی که نسبت به دریافت وام بانک تجارت اقدام کرده اند با کلیک بر روی لینک زیر و داشتن “شماره قرارداد” که در زمان درخواست وام به شما داده شده و “نشانی پست الکترونیک” خود که در زمان درخواست وام وارد کرده اند ، می توانند نسبت به پرداخت اقساط وام اقدام کنند.

دقت داشته باشید شماره قرارداد ، همان شماره پیگیری شما می باشد.

صفحه پرداخت اقساط وام شهریه دانشجویان پیام نور (وام بانک تجارت) – کلیک کنید

 

شایان ذکر است در صورت عدم اطلاع از کد رهگیری خود از طریق مسیر زیر نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نمایید:

انتخاب گزینه “کد رهگیری خود را فراموش کرده ام




دانلود نمونه سوالات اصول مدیریت- اصول مدیریت و سازماندهی-اصول ومبانی مدیریت -مبانی سازمان و مدیریت پیام نور

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد فراگیر سال 95 پیام نور / آمار و ارقام شرکت کنندگان

آزمون کارشناسی ارشد فراگیر سال 95 (نوبت شانزدهم) دانشگاه پیام نور برگزار شد / زمان اعلام نتایج آزمون / آمار شرکت کنندگان و ظرفیت پذیرش

آزمون فراگیر کارشناسی ارشد نوبت شانزدهم (سال 95) دانشگاه پیام نور ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه 13 اسفند ماه 1394 در 99 شهرستان و در 115 حوزه امتحانی به صورت همزمان برگزار شد.

در این آزمون داوطلبان جهت ورود به دوره های فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور در 5 گروه امتحانی علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی و مهندسی و هنر با هم به رقابت پرداختند .

تعداد 64 هزار و 543 داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور نوبت شانزدهم (سال 95) ثبت نام کرده اند که از این تعداد 31 هزار و 146 نفر معادل 48.32 درصد داوطلبان زن و 33 هزار و 397 نفر معادل 51.77 درصد داوطلبان مرد هستند.

در این نوبت از آزمون فراگیر 64 هزار و 553 داوطلب ثبت‌نام کننده برای شرکت در یکی از 5 گروه آموزشی این آزمون متقاضی شدند که 54 هزار و 807 نفر در گروه علوم انسانی، 2 هزار 39 نفر در گروه علوم پایه، 5 هزار و 334 نفر در گروه فنی و مهندسی، 581 نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی و یک هزار و 782 نفر در گروه هنر هستند.

در دوره شانزدهم فراگیر کارشناسی ارشد ، داوطلبان در 950 کد رشته محل به رقابت می پردازند که از این تعداد پذیرش در 838 کد رشته محل به صورت آموزشی و پژوهشی و در 112 رشته به صورت الکترونیکی خواهد بود.

لازم به ذکر است نتایج آزمون فراگیر کارشناسی ارشد نوبت شانزدهم (سال 95) دانشگاه پیام نور طبق برنامه ریزی سازمان سنجش ، در اردیبهشت ماه سال 95 اعلام خواهد شد و پذیرفته شدگان از مهرماه سال 95 مشغول تحصیل خواهند شد.



دانلود نمونه سوالات تحقیق در عملیات 2 پیام نور

 

تمدید مهلت معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 پیام نور تا اردیبهشت 95

دانشگاه پیام نور مهلت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 را تا پایان اردیبهشت ماه 95 تمدید کرد / شرایط و نکات بسیار مهم

براساس بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور ، مهلت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 دانشگاه پیام نور تمدید گردید.

بر اساس بخشنامه دانشگاه پیام نور مهلت اولین مهلت انتخاب و ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 از 1 اسفند ماه تا 20 اردیبهشت ماه 95 در سیستم گلستان پیام نور تمدید گردید.

با توجه به اینکه فرصت دوم معرفی به استاد در نیمسال جاری از 21 اردیبشهت ماه لغایت 30 اردیبهشت ماه 95 انجام خواهد شد ، پس با این تفاصیر ، معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 از 1 اسفند ماه 94 تا 30 اردیبهشت ماه 95 ادامه خواهد داشت.

 

تمدید فرصت معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 پیام نور

از 1 اسفند ماه 94 لغایت 30 اردیبهشت ماه 1395

________________________________________

شرایط و ضوابط اخذ معرفی به استاد :

در صورتیکه دانشجو دوره های کاردانی و کارشناسی (پیوسته یا ناپیوسته) برای فراغت از تحصیل ، فقط و تنها دو درس نظری باقیمانده داشته باشد می تواند آن دو درس را بصورت معرفی به استاد بگذراند. (باید تمام نمرات دروس دیگر تایید شده باشد و فقط حداکثر 2 درس نظری بدون نمره داشته باشد)

و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد اعم از شیوه آموزشی و شیوه پژوهشی برای فراغت از تحصیل تنها یک درس نظری اعم از؛ دروس باقیمانده سر فصل دوره، جبرانی کارشناسی و جبرانی میانگین داشته باشد (بجز دروس روش تحقیق و سمینار) می تواند آن درس را خارج از تاریخ امتحانات اعلام شده در تقویم دانشگاهی به صورت معرفی به استاد انتخاب و بگذراند.دانشجوی شیوه پژوهشی قبل از دفاع از پایان نامه مجاز به اخذ و گذراندن درس معرفی به استاد می باشد.

________________________________________

نحوه اخذ درس به صورت معرفی به استاد:

در دستورالعمل جدید دانشگاه پیام نور عنوان شده است که دانشجویان متقاضی معرفی به استاد باید برای ثبت درخواست به مسیر [پیشخوان خدمت] در سیستم گلستان مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. از طریق لینک زیر می توانید آموزش تصویری ثبت درخواست معرفی به استاد را مشاهده کنید:

 

راهنمای تصویری ثبت درخواست معرفی به استاد از طریق پیشخوان خدمت سیستم گلستان – کلیک کنید

 

1- برخی مراکز خودشان برای دانشجو درس معرفی به استاد را انتخاب میکنند و بعد از اینکه دانشجو فرم مربوط به درخواست معرفی به استاد را پر کرد ، مرکز مورد نظر درس را در سیستم به صورت معرفی به استاد ثبت میکند که در این صورت دانشجو احتیاجی به انتخاب واحد درس مورد نظر ندارد.

2- و برخی مراکز این مسئولیت رو بر عهده خود دانشجو میگذارند میگذارند تا خودش انتخاب واحد کند و بعد برای ثبت درس به صورت معرفی به استاد به مرکز مورد نظر مراجعه و فرم درخواست را پر کند تا مرکز درس مورد نظر را به صورت معرفی به استاد ثبت نماید.

نکته 1 : چون برخی از مراکز از این موضوع بی اطلاع هستند ، حتما و حتما بعد از ثبت درس از طریق پیشخوان خدمت ، موضوع رو نیز به مرکزتان اطلاع دهید تا از طریق مرکزتان نیز این موضوع بررسی شود.

نکته 2 : دقت داشته باشید که باید تمام نمرات دروس شما ثبت قطعی شده باشد (یعنی جلوی نمره زده باشد رد یا قبول) تا بتوانید معرفی به استاد را ثبت کنید.

________________________________________

شهریه درس به صورت معرفی به استاد :

در معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 شهریه ثابت به صورت کامل و شهریه متغییر درس به صورت کامل نیز از دانشجو اخذ می شود.

________________________________________

تاریخ و نحوه برگزاری امتحان معرفی به استاد:

1- در این مورد عملا مراکز باید در تاریخ های اعلام شده در تقویم آموزشی نمرات را ثبت کنند ولی خوب تاریخ و برگزاری امتحان معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 دست خود مراکز هست و هر زمانی خودشان با استاد هماهنگ کنند می توانند آزمون را برگزار کنند.

2- از اسم عوان مشخص هست یعنی باید دانشجو به استاد معرفی شود برای امتحان و نمره درس!! ولی در اینجا چندین موضوع هست که قانون مشخصی ندارد:

الف: برخی مراکز دانشجو رو به استاد مورد نظر معرفی میکنند و بعد از استاد درخواست می شود که نمره و برگه امتحانی پیوست شده را به مسئول امتحانات مرکز برای ثبت نمره در سیستم گلستان ارسال کند.

ب: برخی مراکز از استاد مورد نظر تقاضای برگه امتحانی میکند و بعد از تمام دانشجویان متقاضی معرفی به استاد در ان مرکز ، در یک روز مشخص ، امتحانی به صورت تقریبا هماهنگ (مثل سایر امتحانات عادی) برگزار می کند (که در این روش کلا معرفی به استادی نیست و باید گفت معرفی به امتحان هست!!)

________________________________________

نکات بسیار مهم در اخذ درس به صورت معرفی به استاد:

1- دقت داشته باشید در تاریخ های اعلام شده امکان ثبت نمره معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 هست و بعد از آن ممکن است سایت برای ثبت نمره بسته باشد و دانشجو باید تا زمانی که سایت باز شود صبر کند!! پس حتما پیگیر ثبت نمره خود در زمان اعلام شده باشید. تاریخ فارغ التحصیلی شما دقیقا تاریخی هست که اخرین نمره شما در سیست گلستان ثبت قطعی شود.

2- در مورد منبع درسی و حذفیات معرفی به استاد نیمسال دوم 95-94 نیز 3 مورد پیش خواهد آمد:

الف: اگر مرکزتان شما را به استاد معرفی کرد که برای منبع و حذفیات می توانید با استاد هماهنگ کنید (دیگه این مورد بستگی به استاد شما دارد)

ب: اگر قرار باشد مرکزتان از شما آزمون معرفی به استاد (معرفی به امتحان!) بگیرد که در این صورت منبع درسی و حذفیات بر اساس همان لیست ارائه منابع درسی نیمسال دوم 95-94 پیام نور (+اینجا) می باشد.

ج: اگر درس بدون منبع باشد خود دانشجو و یا مرکز مورد نظر از استاد مورد نظر برای تعریف منبع باید استعلام بگیرد.

3- دقت داشته باشید تکدرس همان معرفی به استاد هست!

4- درس حفظ جز 30 قرآن کریم قابل معرفی به استاد شدن نیست.

5- دروس عملی و آزمایشگاهی قابل ارائه بصورت معرفی به استاد نمی باشد.



دانلود نمونه سوالات علم مواد - خواص مواد مهندسی - علم مواد و شناخت فلزات در راه آهن پیام نور

 

دانلود لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال دوم 95-94 پیام نور

لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال دوم 95-94 پیام نور برای دانلود قرار داده شده است/ این لیست به صورت خودکار آپدیت می شود.

لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال دوم 95-94 پیام نور که اکنون برای شما گذاشته شده به صورت رسمی اعلام شده و قابل اطمینان است.

ابتدا رشته خود را در جداول زیر پیدا کنید و بر روی گروه علمی رشته خود کلیک تا به صفحه لیست ارائه دروس و منابع درسی رشته خود منتقل شوید.

 

جداول لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال دوم 95-94 پیام نور زیر به صورت خودکار به روز می شود و با تغییرات در منابع و لیست ارائه دروس نیز به روز می شوند

 

________________________________________

تمام لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال دوم 95-94 پیام نور به صورت فایل پی دی اف می باشد که برای استفاده از آنها باید برنامه ای را جهت باز کردن فایلهای پی دی اف – PDF – داشته باشید که با برنامه کم حجم زیر می توانید منابع و لیست ارائه دروس را مشاهده نمایید.

 

 

این لیست ها به صورت رسمی از طرف دانشگاه پیام نور منتشر شده است

________________________________________

لیست ارائه دروس پیام نور : لیستی که برای دانشجویان کارشناسی به صورت ۸ ترمه و برای دانشجویان ارشد ۳ تا ۵ ترمه ارائه می شود را لیست ارائه دروس می گویند در واقع همان واحدهایی می باشد که دانشجو در طول دوران تحصیل باید بگذراند.و به نوعی یک برنامه ریزی جامع درسی توسط خود دانشگاه برای دانشجو که به عنوان راهنما ارائه شده است و به دانشجو می گوید که بهتر است در هر ترم چه دروسی را انتخاب کند. نکته مهم در این لیست پیش نیاز همنیاز های مشخص شده برای هر درس می باشد که دانشجو ملزم به رعایت آنها می باشد یعنی حتما باید رعایت کنید. از نکات قابل ذکر دیگر اینکه ممکن است این لیست هر ترم عوض شود.

لیست منابع درسی پیام نور : یکی از مهمترین مواردی که دانشجو در کل دوران تحصیل با آن روبرو می باشد لیست منابع درسی می باشد در این لیست دقیقا مشخص شده است که برای هر درسی که انتخاب کرده اید چه کتابی را باید مطالعه کنید حتی حذفیات نیز در این لیست نوشته شده است اما یک نکته مهم درباره لیست منابع نوع امتحان هر درس است ! یعنی تستی یا تشریحی بودن هر درسی نیز در لیست منابع درسی مشخص شده است پس ملاک امتحان پایانی اینکه از چه کتابی و چه فصل هایی و تستی یا تشریحی بودن آن در لیست منابع درسی مشخص شده است.

________________________________________

لیست ارائه دروس و منابع درسی نیمسال دوم 95-94 پیام نور برای کلیه دانشجویان با ورودی های آزمون سراسری و آزمون فراگیر و دانشجویان مرکز بین الملل قابل ارائه است شایان ذکر است وضعیت منابع دروس در متعاقبا اعلام خواهد شد

 

کلیه لینک های غیر فعال در هر مقطع و رشته ی تحصیلی متعاقبا اعلام می گردد – صبور باشید

در حال حاضر لینک مربوط به منابع درسی به تدریج در حال فعال شدن هستند

به اطلاع کلیه دانشجویان محترم و مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور می رساند که وضعیت منابع نیمسال دوم سال تحصیلی 95-94 در پورتال دانشگاه در حال بروز رسانی می باشد

دانشجویان مقطع کارشناسی دقت داشته باشید برای دریافت منابع نیمسال دوم باید فایل قسمت “وضعیت منابع نیمسال دوم” رو دریافت فرمایید – در صورتی که غیرفعال می باشد به دلیل بروزرسانی است که صبور باشید تا فعال شود



دانلود نمونه سوالات ریاضی کاربردی ۱ - ریاضی عمومی ۲ پیام نور


انتصاب دانشجوی پیام نورخمین به عنوان بازرس اتحادیه انجمن های علمی روانشناسی و مشاوره ایران

طی حکمی از سوی سید علی متولی حقی، دبیر کل اتحادیه انجمن های علمی – دانشجویی، روانشناسی و مشاوره ایران، دانشجوی رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور خمین به سمت بازرس اصلی اتحادیه انجمن های علمی، دانشجویی، روانشناسی و مشاوره کشور منصوب شد.

دومین مجمع عمومی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی روانشناسی و مشاوره کشور با حضور 32 نفر از دبیران و نمایندگان انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، نمایندگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و کارشناس انجمن‌های علمی – دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در آن نشست موضوعاتی از قبیل ارائه گزارش فعالیت سال گذشته، تصحیح و تصویب اساسنامه جدید، انتخابات شورای مرکزی، تشکیل کمیته‌ها و انتخاب سرپرست کمیته‌ها و همچنین برنامه‌ریزی سالانه اتحادیه در دستور کار قرارگرفت.

پس از برگزاری انتخابات، اعضای شورای مرکزی و بازرسان اتحادیه مشخص شد که سهیل هاشمی، دانشجوی روانشناسی دانشگاه پیام نور خمین، به سمت بازرس اصلی کمیته منصوب شد و همچنین علی کلوندی و هژیر محمودی پناه (دانشگاه کردستان)، زهره هاشمی نسب (دانشگاه شهید بهشتی)، محمدصادق توکلیان(دانشگاه فردوسی مشهد)، امین شادمان (دانشگاه بیرجند)، بهاره شهنازی (دانشگاه سیستان و بلوچستان)، زهرا شاه وردی (دانشگاه مازندران)به عنوان اعضای شورای مرکزی و مهرزاد امیدوار (دانشگاه گیلان) به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش، در این نشست علی کلوند، عضو انتخابی شورای مرکزی دانشگاه کردستان، از طرف سایر اعضای شورای مرکزی به عنوان دبیر دومین مجمع عمومی اتحادیه انجمن های علمی دانشجویی روان شناسی و مشاوره انتخاب شد.




دانلود نمونه سوالات مدیریت منابع انسانی پیام نور

 

برگزاری آیین اختتامیه سلسله یادواره های 175 شهید غواص در دانشگاه پیام نور خوزستان

آئین اختتامیه سلسله یادواره‌های 175 شهید غواص، با تجلیل از خانواده شهدای غواص و مدافع حرم در دانشگاه پیام نور استان خوزستان برگزار شد.

دکتر کریم نجفی‌ برزگر معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در این مراسم اظهار کرد: خلوص در عبادت و نیت در همه ابعاد زندگی امام راحل (ره) وجود داشت و همین امر موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و فرزندان انقلاب نیز با دست کشیدن از دنیای مادی و نثار جان خود این پیروزی شیرین را تقدیم ملت ایران کردند.

دکتر نجفی برزگر با بیان این‌که آینده انقلاب اسلامی نیز با تمسک به شهیدان رقم می خورد، افزود: ثبات انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور با الگو گرفتن از شهدا میسر میشود.

رئیس دانشگاه پیام نور خوزستان نیز در این مراسم مهم‌ترین امر در نزدیک‌شدن عمل نوجوانان و جوانان به رویکرد شهدا را عبادت و خلوص اعمال دانست و افزود: شهدا با رضایت‌مندی تمام جان خود را به خداوند تقدیم کردند. آن‌ها به دنبال ساختن کشور بودند و با رفتنشان با همه ما اتمام حجت کردند و نباید رسم آن‌ها را از یاد ببریم بلکه باید پیرو عملی سیره آن‌ها باشیم.

این مراسم با حضور مسئولان کشوری دانشگاه پیام نور و مسئولان استانی و آیات عظام سید محمدعلی موسوی جزایری و سید علی شفیعی نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری همراه بود.

همچنین در اختتامیه این سلسله یادواره‌ها از خانواده‌های غواصان شهید بایمانی‌نژاد، منوچهر تنگسیری، عیسی جابری و علی نبوی تجلیل شد. در این مراسم احمد حیاری مدافع حرم اهل‌بیت(ع) دانشجوی دانشگاه پیام نور مرکز شوش و جانباز مدافع حرم حضرت زینب(س) سید حسن موسوی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.




دانلود نمونه سوالات مدیریت و کنترل پروژه - کنترل پروژه پیام نور

                        

برگزاری همایش ایده شو در دانشگاه پیام نور هرمزگان

دکتر صمد حمزه ئی رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در همایش ایده شو گفت:88 ایده در این همایش دریافت شده است که 14 ایده برتر توسط داوران انتخاب شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور استان هرمزگان افزود:برای انتخاب ایده،شاخص نو بودن ایده و مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی و قابلیت اجرایی مد نظر بوده است.

دکتر حمزه ئی با اشاره به کارآفرینی و نسل سوم دانشگاهها اظهار داشت:دانشجویان باید برای شغل آینده ی خود تخصص و مهارت لازم را فراگیرند که دیگر نیاز به استخدام در ادارات دولتی نداشته باشند.

وی تصریح کرد: بازار آینده حر کت به سمت فن آوری و تکنولوژی می باشد و مشاغل از حالت سنتی به سمت مدرن تغییر خواهد کرد و کسی در این بازار موفق خواهد بود که مهارت و تخصص لازم را داشته باشد.

دکتر حمزه ئی افزود: دانشجویان باید یک بخشی از وقت خود را در صرف یادگیری مهارت های کار آفرینی نمایند تا بتوانند اشتغال و آینده ی خود را تضمین کنند.

گفتنی است مراسم ایده شو با حضور پرشور دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور استان هرمزگان در مرکز بندرعباس برگزار شد و از بین این 14 ایده به سه ایده برتر جوایز تعلق گرفت.

میلاد شرفی ایده پاک کننده کف کفش خودکار نفر اول ، بهاره داوود پور ایده بستنی عرقیجات سنتی نفر دوم و مرضیه امیری ایده خانه فرهنگ هرمزگان به عنوان نفر سوم معرفی شدند.



دانلود نمونه سوالات ارزیابی فنی و اقتصادی طرح ها پیام نور

                             

دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد پلمپ شد

ساختمان اداری دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تغییر کاربری مسکونی به اداری پلمپ شد.

دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد واقع در خیابان گلستان 6 ، شهر یاسوج به علت تغییری کاربری مسکونی ساختمان به اداری توسط اجرائیات شهرداری یاسوج و با استناد به حکم کمیسیون ماده 100 پلمپ شد.

شهردار یاسوج در جمع خبرنگاران گفت: کاربری ساختمان دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد مسکونی است که دانشگاه آن را به اداری تغییر داده است.

محمد علی جاوید با بیان اینکه دانشگاه پیام نور اقدام به خرید ساختمان مسکونی بدون استعلام و هماهنگی با شهرداری و تغییر کاربری آن به اداری نموده است، افزود: ظرفیت پارکینگ اداری بیشتر از پارکینگ مسکونی است، لذا پارکینگ ساختمان دانشگاه پیام نور مشکلاتی را برای ساکنان خیابان گلستان 6 ایجاد کرده بود.

وی تصریح کرد: چندین بار در طول دو سال گذشته با دانشگاه پیام نور مکاتبه کردیم و موضوع خلاف قانون بودن کاربری اداری برای این ساختمان را به مسئولان این دانشگاه اطلاع دادیم اما متاسفانه کم توجهی کردند.

شهردار یاسوج با بیان اینکه کمیسیون ماده 100 رای به پلمب ساختمان دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد صادر کرد، خاطرنشان کرد: این رای امروز توسط اداره اجرائیات شهرداری یاسوج اجرا شد و برای رفع پلمب آن یا کمیسیون ماده 100 و یا کمیسیون تجدید نظر باید رأی صادر نمایند.

وی افزود: برای تغییر کاربری از مسکونی به اداری نیز حتما باید کمسیون ماده 5 موافقت نماید و در غیر اینصورت این ساختمان باید به کاربری اولیه خود بازگردد.

جاوید با اشاره به اینکه تخلفات ساختمانی زیادی در شهر یاسوج وجود دارد، اظهار کرد: شهرداری یا راسا برای بررسی و کشف این تخلفات اقدام می نماید و یا براساس گزارشات مردمی به بررسی تخلفات ساختمانی می پردازد که در مورد دانشگاه پیام نور ظرفیت کم پارکینگ و حجم بالای خودروهای دانشجویان و کارکنان دانشگاه موجب نارضایتی شدید ساکنان این خیابان شد.

شهردار یاسوج از طرح بیش از دو هزار پرونده در کمیسیون های ماده 100 و تجدید نظر در سال 1394 خبر داد.

رئیس اداره اجرائیات شهرداری یاسوج نیز علت پلمپ ساختمان دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد را کاربری خلاف مفاد پروانه ساختمانی و مقررات شهرسازی عنوان کرد.

کرم الله غلامیان افزود: ساختمان این دانشگاه امروز با حکم کمیسیون ماده 100 توسط اداره اجرائیات شهرداری یاسوج و پس از رویت حکم توسط معاون دانشگاه و کارکنان آن پلمپ شد.

وی تصریح کرد: شهرداری مکاتبات زیادی را با دانشگاه پیام نور پیش از پلمپ انجام داد و همچنین رای کمیسیون ماده 100 را نیز برای مسئولان این دانشگاه ارسال کرد اما پاسخی دریافت ننمود.



دانلود نمونه سوالات مهندسی عوامل انسانی - مهندسی فاکتورهای انسانی پیام نور