دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

نمونه سوالات و اخبار پیام نور

دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

نمونه سوالات و اخبار پیام نور

دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

اطلاع از آخرین اخبار پیام نور و دانلود نمونه سوالات پیام نور


پیام نور سوال در تلگرام
https://telegram.me/psoal

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

پیام تسلیت رئیس دانشگاه پیام نور به مناسبت درگذشت آیت الله واعظ طبسی

رئیس دانشگاه پیام نور در پیامی درگذشت آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان مقدس حضرت امام رضا (ع) و نماینده ولی فقیه در استان خراسان را تسلیت گفت.

در پیام وی چنین آمده است:                           

درگذشت روحانی متعهد و وارسته، یار صدیق امام راحل (قدس) و همراه و همدل مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) که همواره از آغاز دوران مبارزه انقلاب اسلامی و پس از آن عمر خود را صرف تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نمود و ردای خادمی حرم شریف ثامن الحجج(ع) برازنده ایشان در طول زندگی پر برکتش بود موجب تاسف و تاثر فراوان گردبد .

اینجانب به نوبه خود و به نیابت از خانواده بزرگ دانشگاه پیام نور این ضایعه بزرگ را محضر مقام معظم رهبری ، ملت شریف ایران و مردم گرانقدر استانهای خراسان رضوی ، شمالی و جنوبی و به وی‍ژه بیت مکرم آن فقید درگذشته تسلیت عرض می نمایم و از خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات وآمرزش ابدی طلب می نمایم.

برگزاری سمینار فضای مجازی در پیام نور سنندج

سمینار آسیب های فضای مجازی در سالن آمفی تئاتر علامه عبدالکریم مدرس دانشگاه پیام نور مرکز سنندج برگزار شد.

در این سمینار علمی یکی از اساتید دانشگاه تهران در رشته مهندسی کامپیوتر، اظهار داشت: امروزه اینترنت سریع ترین، گسترده ترین و مناسب ترین وسیله ی ارتباطی و اطلاع رسانی در دنیا برای تبادل اطلاعات است، که با رشد روز افزون خدمات اینترنتی و افزایش شمار کاربرانی که از فضای مجازی و امکانات گسترده آن استفاده می کنند، تاثیر گذاری روز افزون این تکنولوژی بر ابعاد مختلف زندگی افراد بیشتر می شود.

مهندس سهیل تقوی اذعان داشت: فضای مجازی عرصه حضور قدرت های اطلاعاتی و محتوایی است، بنابراین جوامعی که قدرت بیشتری در این عرصه دارند، بالطبع حضور قوی تری خواهند داشت.

وی در همین راستا بیان کرد: سیاست گذاری های این عرصه، براساس راهبردهای حاکم بر جامعه طرح ریزی می شود و غالب محتوای عرضه شده در فضای مجازی نیز از سوی کشورهای صاحب امتیاز این فضا تولید و عرضه می شود.

تقوی افزود: کشور ما از نظر بهره مندی از اینترنت در بین 187 کشور جهان دارای رتبه ی 87 بوده که براساس طبقه بندی اتحادیه ی جهانی مخابرات جزء کشورهای متوسط به شمار می رود.

درخشش خیره کننده تیم تکواندو بانوان دانشگاه پیام نور در لیگ برتر

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور از درخشش تیم تکواندو بانوان این دانشگاه در لیگ برتر خبر داد.

مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور از کسب 3پیروزی متوالی تیم تکواندو بانوان دانشگاه پیام نور در لیگ برتر خبرداد و افزود: در ادامه دور برگشت مسابقات تکواندو لیگ برتر بانوان کشور جام کوثر، تیم دانشگاه پیام نور موفق شد با نتایج 5 بر 3 ، 7 بر 1 و 6 بر2 به ترتیب برابر تیم های شمال شرق تهران ، هیات استان خوزستان و هیات تکواندو بروجرد به برتری برسد.

لازم به توضیح است تیم تکواندو دانشگاه با نام پیام نور استان ایلام در این دوره از مسابقات حضور دارد .

 


کسب 4 رتبه برتر توسط دانشجویان پیام نور در نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی

سید ابوالحسن ترابی از کسب کسب 4 رتبه برتر توسط دانشجویان دانشگاه در نهمین جشنواره سراسری نشریات دانشجویی خبر داد.

ترابی گفت: در این جشنواره که با هدف شناسایی استعدادهای برتر و معرفی آن و همچنین تقدیر از دانشجویان فعال در عرصه نشریات دانشجویی از تاریخ 11 الی 13 اسفند ماه در دانشگاه تهران (مصلی نماز جمعه) برگزار شد، دانشجویان دانشگاه پیام نور موفق به کسب 4 رتبه برتر شدند.

سرپرست اداره کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور افزود: در این جشنواره، عباس احمدی دانشجوی مرکز فرمهین در بخش عکس (نشریه آرتا)، محسن محمدحسینی دانشجوی مرکز فسا در بخش خبر (نشریه آفرینش زندگی)، محسن خواجه زاده دانشجوی مرکز اصفهان در بخش نشریات برتر (نشریه دایره) و محدثه کاظمی دانشجوی مرکز اصفهان در بخش نشریات برتر (نشریه مثبت صفر) مقام کسب کردند.


مزایا و جزئیات آیین نامه جدید پژوهانه اعضای علمی دانشگاه پیام نور

معاون فناوری و پژوهش دانشگاه از ابلاغ آیین نامه جدید پژِوهانه اعضای علمی دانشگاه پیام نور خبر داد.

دکتر احمد علی پور گفت: این آیین نامه به منظور تشویق و ترغیب بیشتر اعضای علمی دانشگاه پیام نور در انجام فعالیت های علمی، پژوهشی و فناوری هدفمند و همچنین تسهیل در روند اجرای این گونه فعالیت ها، حسب تجارب حاصل از اجرای دوره های گذشته آن، در یک کارگروه تخصصی آموزشی و پژوهشی دانشگاه بازنگری شده تا اثربخشی و کارآرایی بیشتری را داشته باشد.

وی با اشاره به مزایای آیین نامه جدید پژوهانه اظهار داشت: از نکات مهم و قابل توجه در این آیین نامه می توان به بسترسازی به منظور افزایش تجربه های پژوهشی ملی و بین المللی محققان دانشگاه، امکان انجام طرح پژوهشی با تجمیع پژوهانه، توجه به اختراعات و ابداعات اعضای علمی، توجه به فعالیت های کارآفرینی و ارتباط با صنعت، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد و تخصیص پژوهانه اولیه برای مرتبه های بالاتر اشاره کرد.

دکتر علی پور اعلام کرد: این آیین نامه مشتمل بر 7 ماده و 25 تبصره پس از تصویب در سیصد و پنجاه و دومین جلسه شورای پژوهشی دانشگاه مورخ 26 مهرماه سال 94، در تاریخ 12دی ماه به تصویب شورای دانشگاه رسید و از تاریخ ابلاغ به مدت دو سال لازم الاجراست.

وی افزود: با ابلاغ این آیین نامه، کلیه بخشنامه ها، آیین نامه ها و دستورالعمل های مغایر لغو و بلااثر می شود.

وی همچنین اظهار داشت: اعضای علمی دانشگاه می توانند جهت دسترسی آسان تر و با کیفیت تر به آئین نامه مذکور به آدرس : صفحه اصلی درگاه دانشگاه-  درباره دانشگاه پیام نور- فرم ها و آیین نامه ها – آیین نامه های پژوهشی- آیین نامه پژوهانه اعضای علمی دانشگاه پیام نور مراجعه نمایند.


چگونگی و لینک پرداخت اقساط

آموزش تصویری پرداخت اقساط وام شهریه متغییر پیام نور

چگونگی پرداخت اقساط وام شهریه متغییر بانک تجارت برای دانشجویان دانشگاه پیام نور مشخص شد / آموزش تصویری پرداخت قسط ها

دانشجویان پیام نور که پیش از این برای وام شهریه متغیر با کارمزد 4 درصد ثبت نام کرده اند ، برای پرداخت قسط وام شهریه متغیر باید به سایت مراجعه کنند و با وارد کردن شماره قرار داد و ثبت ایمیل خود نسبت به پرداخت اقدام کنند.

دانشجویان عزیزی که نسبت به دریافت وام بانک تجارت اقدام کرده اند با کلیک بر روی لینک زیر و داشتن “شماره قرارداد” که در زمان درخواست وام به شما داده شده و “نشانی پست الکترونیک” خود که در زمان درخواست وام وارد کرده اند ، می توانند نسبت به پرداخت اقساط وام اقدام کنند.

دقت داشته باشید شماره قرارداد ، همان شماره پیگیری شما می باشد.

صفحه پرداخت اقساط وام شهریه دانشجویان پیام نور (وام بانک تجارت) – کلیک کنید

 

شایان ذکر است در صورت عدم اطلاع از کد رهگیری خود از طریق مسیر زیر نسبت به اخذ کد رهگیری اقدام نمایید:

انتخاب گزینه “کد رهگیری خود را فراموش کرده ام

صفحه دریافت شماره قرارداد (کد رهگیری) وام شهریه متغییر پیام نور – کلیک کنید

 

آموزش پرداخت وام شهریه متغییر دانشجویان پیام نور

نام آموزش      نمایش فایل

آموزش تصویری به صورت فایل عکس ا 344KB 

آموزش تصویری به صورت فایل پی دی اف (PDF) ا 252KB

 

 

________________________________________

نکات مهم در پرداخت اقساط :

1- در قسمت شماره قرارداد “کد رهگیری” اعلام شده در زمان ثبت درخواست وام را وارد نمایید.

2- در قسمت “نشانی آدرس پست الکترونیکی” ثبت پست الکترونیکی صحیح الزامی است. شایان ذکر است گزارش صحت پرداخت به آدرس الکترونیک اعلام شده ارسال خواهد شد.

3- در صورتی که دانشجو تمایل دارد نسبت به تسویه کامل وام اقدام نماید میبایست بر اساس تعداد اقساط درخواستی خود با مراجعه به سامانه وام دانشجویی نسبت به پرداخت اقدام نماید.(به عنوان مثال در صورتیکه دارای 4 قسط میباشید میبایست 4 مرتبه بصورت مکرر در سامانه وام پرداخت انجام دهید)

4- در صورت وجود اشکال در صفحه پرداخت با شماره 02185949 و یا آدرس ایمیل EShop@KICCC.com تماس حاصل نمایید .

5- در صورت بروز مشکل، در حین عملیات پرداخت اقساط دانشگاه پیام نور، تنها راه ارتباطی ما با شما، از طریق نشانی پست الکترونیکی که وارد نموده‌اید می‌باشد. لذا در وارد کردن نشانی پست الکترونیکی خود کمال دقت را داشته باشید.

6- در صورت عدم رعایت این نکته بانک مسوولیتی در قبال مشکلات ناشی از آن نخواهد داشت.

 


کسب مقام سوم جشنواره نشریات دانشجویی کشور توسط دانشجوی پیام نور فسا

دانشجوی دانشگاه پیام نور فسا موفق به کسب مقام سوم جشنواره نشریات دانشجویی کشور تیتر9 شد.

مدیر اداره فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان فارس با اعلام این خبر گفت: نشریه دانشجویی آفرینش زندگی به مدیر مسوولی محسن محمد حسینی در نهمین جشنواره نشریات دانشجویی تیتر 9 موفق به کسب مقام سوم در بخش خبر شد.

فرزانه ارفعی افزود: جشنواره نشریات دانشجویی تیتر 9 از 11 لغایت 13 اسفند ماه با حضور بیش از 400 نشریه دانشجویی از سراسر کشور در دانشگاه تهران برگزار گردید که از میان بیش از 10 هزار اثر ارسالی از تمامی دانشگاههای کشور اثر “به وقت خبر” به قلم محسن محمد حسینی مدیر مسوول نشریه آفرینش زندگی از دانشگاه پیام نور مرکز فسا موفق به کسب مقام سوم شد.

لازم به ذکر است نهمین جشنواره دانشجویی تیتر 9 به میزبانی وزارت علوم ،بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد اسلامی در محل مصلی دانشگاه تهران برگزار شد.


کسب مقام سوم در اولین اردوی استارت آپ ویکند توسط دانشجویان پیام نور همدان

دانشجویان دانشگاه پیام نور استان همدان در اولین اردوی استارت آپ ویکند مقام سوم را کسب کردند.

مهدی اکبری و سعید خلج زمان آبادی در این اردوی 3 روزه شرکت کرده و توانستند در بین 9 تیم و 75 شرکت کننده با حضور دانشجویان از 22 کشور که از 12 لغایت 14 اسفند در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین برگزار شد، مقام سوم را کسب نمایند.

گفتنی است این اردوی 54ساعته با هدف کسب یادگیری کارتیمی و ایجاد انگیزه برای کسب و کار های نوپا تحت نظر مربیان مجرب کشوری برگزار شد.


اتصال همزمان تمامی مراکز و واحدهای پیام نور استان یزد به سیستم ویدئو کنفرانس

برای اولین بار در کشور کلیه مراکز و واحدهای ده گانه پیام نور استان یزد از طریق لینک واحد به سیستم ویدئو کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور متصل شدند.

دکتر سعید عابسی رییس دانشگاه پیام نور استان یزد با اعلام مطلب فوق افزود :درراستای کاهش هزینه های دانشگاه ،اقداماتی در دانشگاه پیام نور استان یزد انجام وباعث کاهش چشمگیر هزینه ها اعم از حق ماموریت،ایاب وذهاب وخطرات ناشی از رفت وآمد به ستاد استان ومدیریت زمان شد:

وی اظهار داشت  همزمان تمامی مراکز وواحدهای استان به ویدئو کنفرانس سراسری دانشگاه پیام نور؛

-راه اندازی سیستم ویدئو کنفرانس درون استانی بین مراکز وواحدهای پیام نور استان یزد؛

-ضبط جلسات ویدئو کنفرانس جهت ایجاد آرشیو و دسترسی آسان به محتوای جلسات برگزار شده در مواقع لزوم از جمله اقداماتی دیگر در این زمینه است.

لازم به ذکر است این پروژه با هزینه کمتر از یک میلیون تومان انجام گرفته  ودر روز17اسفند همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد مورد بهره برداری قرار میگیرد.

دکتر سعید عابسی اضافه کرد در این اتصال کلیه مراکز وواحدهای استان می توانند ازبسترWebصدا وتصویر ویدئو کنفرانس ستاد استان را با کیفیت مناسب در یافت نمایندودیگر نیازی به حضور فیزیکی روسا وکارشناسان مراکز وواحدها در ستاد استان جهت شرکت در جلسات ویدئو کنفرانس که از طریق سازمان مرکزی تشکیل می شود نمی باشد .

رییس دانشگاه پیام نور استان یزد درپایان اعلام کرد این طرح که با زحمات شبانه روی واحدITدانشگاه پیام نور استان یزد خصوصا آقای مهندس حسن صدیقی مدیر IT ستاد استان انجام شده وبه صورت پایلوت در مراکز ده گانه استان یزد انجام گرفته ودر صورت عملیاتی شدن در تمام کشورتاثیر بسزایی در کاهش هزینه های دانشگاه خواهد داشت.


ارتقای 11 نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به مرتبه دانشیاری

دکتر محسنی از ارتقای 11 نفر از اعضای هیات علمی در جلسه اخیر هیات ممیزه دانشگاه خبر داد.

دبیر هیات ممیزه دانشگاه پیام نور گفت: در این جلسه آقایان محمد ابراهیم ایرج پور در رشته ادبیات فارسی، رحیم شعبانیان در رشته زمین شناسی ، سید جواد مقدسی در رشته زمین شناسی، عسکر جلالیان در رشته حقوق، اسماعیل نصیری هنده خاله در رشته جغرافیا ، حسام الدین رمضانی در رشته کشاورزی و خانم ها ؛ آرزو نجفیان در رشته زبان شناسی، ناهید توکلی در رشته شیمی، آناهیتا مقبلی در رشته پژوهش هنر ، مریم سادات اسعدی فیروزآبادی در رشته ادبیات فارسی و مهناز سادات امیرشاه کرمی در رشته زمین شناسی، به مرتبه دانشیاری ارتقا یافتند.