دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

نمونه سوالات و اخبار پیام نور

دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

نمونه سوالات و اخبار پیام نور

دانلود سریع نمونه سوالات پیام نور

اطلاع از آخرین اخبار پیام نور و دانلود نمونه سوالات پیام نور


پیام نور سوال در تلگرام
https://telegram.me/psoal

۲۵ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دوره دکتری سال 94

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور از زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دوره دکتری سال 94 در این دانشگاه خبر داد.

عباس گل بداق گفت: ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دوره دکتری سال 94 در دانشگاه پیام نور، از 4 لغایت 5 اسفندماه سال جاری و از طریق سامانه گلستان به نشانی reg.pnu.ac.ir به صورت غیرحضوری انجام می شود.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور افزود: کلیه پذیرفته شدگان لازم است مدارک ثبت نامی خود را اسکن و در هنگام ثبت نام در سامانه گلستان بارگذاری نمایند.

مدارک لازم جهت ثبت نام این دسته از دانشجویان شمال موارد زیر می باشد:

(کلیه موارد باید اسکن شده باشد و حجم تصاویر نباید بیشتر از ۲۵۰ کلیو بایت باشد نحوه ورود به سیستم گلستان در روزهای آینده اعلام خواهد شد)

«مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد»

«تصویر شناسنامه و کارت ملی»

«مدرک مشخص کننده نظام وظیفه (ویژه آقایان

«عکس با زمینه روشن»

« تائیدیه استفاده از سهمیه» ( برای داوطلبانی که از سهمیه استفاده نموده اند)


برگزاری آئین کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام در دانشگاه پیام نور کرج

در راستای تکریم و تجلیل از شهدای والا مقام؛ آئین کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام در دانشگاه پیام نور کرج انجام شد.

در راستای تکریم و تجلیل از شهدای والا مقام ،آئین کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام،با حضور جمعی از دانشگاهیان پیام نور البرز، با حضور خانواده شهید غواص و خانواده معزّز دیگر شهدای استان در دانشگاه پیام نور کرج برگزار گردید.

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز در این مراسم تصریح کرد:شهادت هدیه ای خدایی است و اعتقاد راسخ داریم بر اینکه شهادت لایق افراد اسوه و نمونه ای است که دارای خصوصیات وارسته می باشند .

کریمی در پایان صبر و شکیبایی بازماندگان شهدا را ستود و یاد آور شد جایگاه شهدا به قدری دارای ارج و منزلت است که هیچ بشری نمیتواند خود را ارجح تر از شهید بداند.

رئیس دانشگاه پیام نور کرج نیز با اشاره به میثاق نامه دانشگاهیان پیام نور با شهدا؛تصریح کرد:خدمت رسانی صادقانه به دانشجویان نمونه بارز وفای به عهد ما قلمداد می شود.

در ادامه آئین کلنگ زنی یادمان شهدای گمنام به دست متبّرک مادران شهید شجاعی و میر سلطانی و سایر مسئولان در دانشگاه پیام نور کرج انجام پذیرفت.


انتصاب رئیس جدید و معاونین دانشگاه پیام نور مشهد

رئیس جدید و 3 معاون جدید دانشگاه پیام نور مرکز مشهد تغییر کردند.

محمدعلی داوریار رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی در حکمی علیرضا اکبری را به سمت مسئول امور جاری مرکز مشهد منصوب کرد

رئیس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی همچنین در احکامی دیگر خانم دکتر ضیائی را به عنوان سرپرست معاونت آموزشی و هادی ایوانی را به عنوان سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی و علی جلالی را به سمت معاونت اجرایی و فرهنگی دانشگاه پیام نور مشهد منصوب کرد.

گفتنی است در این جلسه همچنین از زحمات دکتر اکبری معاون آموزشی استان، دکتر موسوی رئیس، دکتر عرفانی معاون اجرایی، دکتر ایماندوست معاون پژوهشی و دکتر لعل علیزاده معاون آموزشی مرکز مشهد با اهداء لوح تقدیر گردید.

پیش از این موسوی رئیس، عرفانی معاون اجرایی، ایماندوست معاون پژوهشی و لعل علیزاده معاون آموزشی پیام نور مشهد بودند.


ایجاد 2 رشته جدید مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور خوزستان

شورای گسترش آموزش عالی با ایجاد 2 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور خوزستان موافقت کرد.

دکتر جمال‌زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر افزود: بر این اساس مجوز رشته‌های “حقوق بین‌الملل” در مرکز پیام ‌نور دزفول و “روان‌شناسی” در واحد پیام‌ نور اندیمشک اخذ شد.

پذیرش دانشجو در این رشته‌ها از سال تحصیلی 95-96 آغاز می‌شود.

 


برگزاری ششمین دوره مسابقات قویترین مردان در پیام نور کاشان

دانشگاه پیام نور کاشان ششمین دوره مسابقات قویترین مردان را در این دانشگاه برگزار کرد.

در آستانه سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دانشگاه پیام نور کاشان ششمین دوره مسابقات قویترین مردان تحت عنوان «قوی‌ترین مرد دانشگاه کیست؟» را در این دانشگاه برگزار کرد.

در این دوره از مسابقات برای دومین سال متوالی، «محمدرضا خدمت» دانشجوی رشته روانشناسی با امتیازکامل موفق به کسب مقام اول و عنوان «قوی‌ترین مرد دانشگاه» گردید و پس از وی صادق ملک پوریان رتبه دوم و احمدرضا نامدار رتبه سوم را از آن خود کردند.

مراحل مسابقه عبارت بودند از :بلند کردن کنده به تعداد، بردن چمدان‌هایی هرکدام به وزن 115 کیلوگرم به مسافت 30 متر غلت  8 عدد لاستیک، برداشتن سه عدد گوی سنگی و گذاشتن روی سکو و نگه داشتن وزنه تعادلی بود.

در پایان از طرف مصیب رجبی اسپانسر این مسابقات جوایزی به نفرات اول تا سوم اهدا شد و کاپ قوی‌ترین مرد دانشگاه برای دومین سال متوالی به محمدرضا خدمت اهدا گردید.

این مسابقات با حضور دکترعباسعلی فراهتی رئیس و مهدی اکبریان مسوول تربیت بدنی، محمد عطارزاده مسئول فرهنگی و تنی چند از مسئولان دانشگاه پیام نور کاشان انجام شد.


برنامه های دانشگاه پیام نور اهواز برای توسعه تحصیلات تکمیلی

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اهواز گفت: به دنبال توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه هستیم.

دکتر پرویز سلیمانی با اشاره به راه‌اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی گرایش نگارش و ویرایش در این دانشگاه، اظهارکرد: اکنون با راه‌اندازی این رشته، 9 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه ارائه می‌شود.

وی افزود: البته درخواست‌هایی برای راه‌اندازی رشته‌های جدید از جمله زمین‌شناسی و کشاورزی در مقطع کارشناسی‌ارشد و رشته ادبیات فارسی در دوره دکتری در دانشگاه پیام نور اهواز به شورای گسترش ارایه شده است که منتظر اعلام نتیجه آن هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اهواز با بیان این‌که توسعه تحصیلات تکمیلی از برنامه‌های دانشگاه است، تصریح کرد: برای توسعه تحصیلات تکمیلی پیگیری‌ها در حال انجام است؛ تلاش بر این است تا رشته‌های جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری ایجاد شود.

سلیمانی با اشاره به اهمیت توسعه تحصیلات تکمیلی در ارتقای کیفیت آموزش دانشگاه گفت: اکنون در خصوص توسعه تحصیلات تکمیلی سخت‌گیری‌های بسیاری انجام و شرایط دشواری در نظر گرفته می شود اما ما از تمام تلاش و ظرفیت خود برای این امر استفاده می‌کنیم و چه در سطح مرکز استان و سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور از راه‌اندازی رشته‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حمایت می‌شود و توسعه تحصیلات تکمیلی از سیاست‌های دانشگاه است.

وی با بیان این‌که در دانشگاه ظرفیت توسعه رشته‌های دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد، عنوان کرد: در رشته‌هایی هم که این ظرفیت وجود ندارد تلاش شد اعضای هیأت علمی جذب شود. یکی از شروط دوره‌های کارشناسی ارشد، استادیاری است و به دنبال آن هستیم که امکانات لازم فراهم شود که اکنون مقدمات کار فراهم شده است.

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اهواز خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی از لحاظ جمعیت دانشجویی نیز ظرفیت توسعه تحصیلات تکمیلی دارد و باید این امر محقق شود.


 

برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور کرمان

 

جشنواره ورزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور استان کرمان در دو رشته تنیس روی میز و شطرنج برگزار شد.

مسعودی مدیر دانشجویی استان گفت: این جشنواره در مرحله نخست در 9 قطب منطقه ای بین 30 مرکز و واحد دانشگاه پیام نور استان کرمان در دو بخش خانمها و آقایان برگزار شد.

وی تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره را 850 نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 410 نفر دانشجوی دختر و 440 نفر دانشجوی پسر حضور داشتند.

مسعودی ابراز کرد: نفرات اول هرقطب در هر رشته به تفکیک پسر و دختر در مسابقات استانی شرکت کردند و در نهایت 40 نفر از دانشجویان ورزشکار در دو رشته تنیس روی میز و شطرنج به رقابت پرداختند.

وی اظهار کرد: در پایان این مسابقات آقای محسن صافی زاده و خانم راحله پور اسماعیلی از دانشگاه پیام نور مرکز کرمان به عنوان نفرات اول تنیس روی میز و آقای محمد جواد عزیزیان از دانشگاه پیام نور واحد زرند و خانم آرزو محمد پور افشار از دانشگاه پیام نور واحد ارزوئیه به عنوان نفرات اول شطرنج مشخص شدند.

این مسابقات با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان برگزار شد.


 

برگزاری گفتمان نقش اقوام و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه پیام نور سنندج

گفتمان دانشجویی با موضوع نقش اقوام و مذاهب در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولان و دانشجویان در دانشگاه پیام نور- مرکز سنندج برگزار شد.

نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان کردستان طی سخنانی در این گفتمان، اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی قدرت های شرق و غرب را به چالش کشید لذا درصدد توطئه و تحمیل جنگ 8 ساله علیه این انقلاب دینی برآمدند، اما با ایستادگی مردم و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) این توطئه ها نقش بر آب شد و انقلاب مستحکم تر و حمایت مردمی از آن بیشتر شد

حجت الاسلام عربشاهی اشاره کرد: فرهنگ غنی ایرانیان و دین موجود در روحیه ایرانی، ما را پیروز میدان های جنگ کرد و منجر به این شد که در جنگ تحمیلی روحیه رشادت و ایثارگری همراه با دلسوزی در بین سربازان انقلاب اسلامی بیش تر باشد.

وی در خاتمه گفت: حفاظت و حراست از آرمان های انقلاب اسلامی وظیفه و رسالت همه، خصوصاً دانشگاهیان است، لذا دانشگاه باید انتقال دهنده این ارزش ها به نسل های بعد هم باشد.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز سنندج با پیروزی فرخنده ایام دهه فجر گفت : انقلاب اسلامی یک انقلاب متفاوت در دنیا است که از لحاظ جامعه شناسی و سیاسی بسیاری از نظریه ها و گفتمان های دنیا را زیر سوال برده است، گفت:

دکتر یعقوب احمدی اذعان داشت: مهمترین تفاوت در انقلاب اسلامی این بود که تمام اقشار در آن حضور داشتند و در پیروزی آن همه مشارکت کردند، این انقلاب بعد از 38 سال از پیروزی آن، همچنان مردمی بودن خود را حفظ کرده و قدرت اصلی در منطقه می باشد و علیرغم توطئه ها و تحریم های متعدد، همچنان روند بالندگی و اقتدار خود را در سایه رهبری حکیمانه و فرزانه انقلاب و حمایت و حضور گسترده مردمی طی می نماید.

وی در خاتمه اذعان داشت: یکی از مهمترین شاخص های انقلاب اسلامی را نقش بارز دانشجویان در پیروزی این انقلاب دانست وتاکید کرد این نقش آفرینی آگاهانه ادامه یابد.


 

کافه انتخابات بسیج دانشجویی در دانشگاه پیام نور مرکز اراک

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اراک نمایشگاهی با عنوان کافه انتخابات را برپا کرد.

در این نمایشگاه پوستر، روزنامه، وصیت نامه و تمثال شهدا و کلیپ های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی با هدف ایجاد شور و اشتیاق برای انتخابات، روشنگری و ایجاد بصیرت در قشر جوان و دانشجو به نمایش در آمده است. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز اراک این نمایشگاه را همچنین بستری برای جذب فعالیت های جوانان علاقمند ارزیابی کرد تا با ایجاد نشاط اجتماعی حضور فعال جوانان در استانه انتخابات پررنگ تر باشد.این نمایشگاه تا روز آخر دهه مبارک فجر ادامه خواهد داشت.


 

ثبت اختراع عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور در نانو فناوری

دکتر کریمی عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور دومین US پتنت دانشگاه در حوزه نانو فناوری را ثبت کرد.

دومین ثبت اختراع در حوزه نانوفناوری با عنوان “روش سبز برای تهیه ماسک سلامت از نانوالیاف” (A Green Method for Preparation of Health Mask from Nanofibers ) در 4 فوریه 2016 با Application Number به شماره 62/291،069توسط دکتر کریمی و پوران پورحکاک دانشجوی دکتری شیمی تجزیه مرکز مشهد صورت پذیرفت.

دکتر کریمی در این خصوص گفت: که اساس روش تهیه این نانوالیاف استفاده از پلی وینیل الکل (PVA)، کیتوسان به عنوان مشتقی از کیتین مستخرج از اسکلت بندپایانی نظیر میگو یا خرچنگ و تکنیک الکتروریسی است.

وی همچنین به تست های موید امکان بکارگیری از این نانوالیاف در ساخت ماسک دهان و بینی برای محافظت از هوای آغشته به آلایند ه ها اشاره و هدف از ثبت این تحقیق به صورت پتنت را رویکرد تجاری سازی مورد نظر عنوان نمود.

دکتر کریمی در خاتمه با تاکید و تمجید از اساتید شیمی دانشگاه که سهم برجسته ای در ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه در سطح بین المللی و کشور دارند، دستیابی به جایگاه برجسته اخیر دانشگاه در حوزه نانوفناوری و کسب رتبه بالا در بین دانشگاههای کشور را نیز مرهون تلاش های حائز تقدیر اساتید و دانشجویان این رشته دانست.